PS Brzezinka
Gminy Oświęcim
Misja Przedszkola
Zapewniamy każdemu dziecku warunki do wszechstronnego rozwoju jego talentów i zdolności bez nacisków i przymusu a poprzez rozbudzanie jego ciekawości i zaspokojenie naturalnej potrzeby poznawania otaczającego świata.
KONCEPCJA PRACY
PRZEDSZKOLA SAMORZĄDOWEGO W BRZEZINCE
1. Odkrywany świat wokół nas. Rozwijamy aktywność dziecięcą, procesy poznawcze, twórcze myślenie, umiejętność współdziałania z innymi poprzez:
-
Dni aktywności dziecięcej „Kolorowe dni”.
-
Poznajemy zjawiska fizyczne zachodzące w przyrodzie
-
Zabawy badawcze i eksperymenty z wykorzystaniem mikroskopów, lup, sprzętu multimedialnego
-
Zabawy rozwijające twórcze myślenie u dzieci
-
Uczymy dzieci bezpiecznych zachowań:
-
Realizujemy programy i cykle działań: „Uczę się bezpiecznie zachowywać w przedszkolu, domu i na ulicy”.
-
Organizujemy spotkania i pogadanki z policjantem, strażakiem, pracownikiem BHP, lekarzem, pielęgniarką, psychologiem, członkami kola PCK
-
Uczestniczymy w akcji „Jestem widoczny”
-
Wprowadzamy dzieci w świat literatury:
-
Uczymy się czytać w przedszkolu, realizacja programu „Odimienna metoda nauki czytania” I. Majchrzak
-
Rozbudzamy u dzieci pasji czytania
-
Poznajemy różne formy literatury dziecięcej
-
Rozwijamy zainteresowania i zdolności u dzieci.
-
Organizujemy i uczestniczymy w różnorodnych konkursach
-
Prowadzimy koła zainteresowań dla dzieci: plastyczne, muzyczno-ruchowe, teatralne
-
Prowadzimy innowacje pedagogiczne
-
Poznajemy zasady zdrowego odżywiania:
-
Realizujemy programów propagujących zasady zdrowego odżywiania
-
Zdrowo odżywiamy się w przedszkolu.
-
Warsztaty kulinarne dla dzieci i rodziców
Podstawowym celem wychowania przedszkolnego jest stymulowanie rozwoju wychowanków i przygotowanie ich do podjęcia obowiązków szkolnych. Cele te realizowane są w przedszkolu w oparciu o :
- Podstawę programowa
- Programy nauczania
- Roczny Plan Pracy Wychowawczo-dydaktyczny
- Statut Przedszkola
- Miesięczne plany pracy wychowawczo-dydaktyczne opracowane dla każdej grupy wiekowej przez nauczycieli.
Koncepcja pracy naszego przedszkola wynika z treści zawartych w/w dokumentach, a jej nadrzędnymi celami są:
- Zapewnienie dzieciom wszechstronnego rozwoju z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i możliwości.
- Osiągniecie przez wychowanków różnorodnych umiejętności w zakresie obszarów edukacyjnych.
- Angażowanie i pozyskiwanie rodziców i środowiska lokalnego do udziału w życiu przedszkola.
- Diagnozowanie dzieci.
- Rozwijanie u wychowanków optymistycznych cech charakteru (dobroć, otwartość, empatia, zaradność, samodzielność, kreatywność, umiejętność współdziałania, wiara we własne możliwości, itp.)
- Samokształcenie kadry, poszerzanie kwalifikacji oraz doskonalenie własnego warsztatu pracy.
- Stwarzanie atmosfery bezpieczeństwa i zaufania w środowisku przedszkolnym i rodzinnym.
- Kreowanie pozytywnego wizerunku placówki.
SYLWETKA ABSOLWENTA PRZEDSZKOLA
· Zaradny, radosny, otwarty na świat i ludzi
· Odróżnia dobro i zło, ma wiele empatii i jest przyjaźnie nastawiony do swoich kolegów
· Ma poczucie pewności i wiary w swoje możliwości
· Dobrze przygotowany do podjęcia obowiązków szkolnych – rozwinięte procesy poznawcze
· Chętnie się uczy, rozwija swoje zainteresowania i talenty
· Lubi działania twórcze
· Ma poczucie bycia Polakiem i Europejczykiem.
· Bogaty w wiedzę o środowisku społeczno-przyrodniczym i gotowy do działania na jego rzecz
· Wrażliwy estetycznie
· Akceptuje zasady zdrowego stylu życia
Podstawa prawna
Koncepcja pracy przedszkola oparta jest na celach i zadaniach zawartych w aktach prawnych: ustawie o systemie oświaty oraz aktach wykonawczych do ustawy, w tym w szczególności w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, Statucie Przedszkola,
Rozporządzenia MEN z dnia 7 października 2009 r w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U,Nr 168, poz. 1324)
Koncepcję Pracy Przedszkola Samorządowego w Brzezince tworzył zespół:
- Edyta Bryła
- Małgorzata Hebda
- Beata Joniec
- mgr Renata Krakowczak
Koncepcja została pozytywnie zaopiniowana przez Radę Pedagogiczną w dniu 31.08.2013 - Protokół Rady Pedagogicznej nr 1/103/14